pintoracz

Jak komunikovat s malířskou firmou: Nalaďte se na stejnou vlnu!

„Je nejvyšší čas vymalovat,“ říkáte si a začínáte procházet nabídky malířských firem. Ale podle čeho vybírat? A jak s malíři komunikovat, aby byl výsledek takový, jaký si představujete? Připravili jsme pro vás přehledný tahák, díky kterému se rozhodnete správně a s malířskou firmou budete na stejné vlně.

Proklepněte si firmu hned při prvním kontaktu

Našli jste malířskou firmu, která vám padla do oka – má hezký web, ceník, dokonce i slušné reference. Pokud jste si už předem o firmě zjistili co nejvíc informací, máte první krok za sebou.

Přichází krok číslo dva: přímý kontakt a žádost o zpracování cenové nabídky. Způsob, jakým s vámi bude firma komunikovat, hodně napoví o budoucím průběhu. Aby nedocházelo k nedorozuměním, měla by:

  • Zjistit co nejvíce detailů – co od výmalby očekáváte, v jakém stavu je podklad, jak vypadají dispozice, jak jsou velké prostory. To vše je důležité pro co nejpřesnější stanovení ceny. My se vás budeme už při prvním kontaktu ptát opravdu hodně, tak se nelekněte.
  • Zeptat se na potřeby zákazníka – cenu ovlivňuje mnoho faktorů a vliv na ní mají i použité materiály. Pokud zařizujete byt k pronájmu, budete mít jiné požadavky, než kdybyste řešili výmalbu vlastního domu ve vysokém standardu.
  • Přijet na prohlídku a zaměření – profesionální malířské firmy nestřílí ceny od boku. Domluví se s vámi na bezplatné návštěvě, v rámci které rovnou provedou zaměření. V PINTORA vám hrubý odhad ceny zpracujeme, ale aby byla kalkulace přesná, vždy vás osobně navštívíme.
  • Poradit s výběrem odstínů – představy se někdy neshodují s realitou. A barvy navíc mnohdy vypadají jinak ve vzorníku než na konkrétně osvětlené ploše. Pokud si klient není barvou jistý, rádi mu přímo na stěnu uděláme několik malých vzorků. Dekorační stěrky pak vzorkujeme vždy.
  • Upozornit na možná úskalí – říká se, že zákazník má vždycky pravdu. Přesto si myslíme, že by spolehlivá malířská firma měla předem upozornit na problémy, které mohou nastat v souvislosti s nevhodným výběrem. Pokud jsou obě strany otevřené diskuzi a vzájemně si naslouchají, dojdou k nejlepšímu řešení.

Nejlevnější nemusí být skutečně nejlevnější

Určitě je pro vás jako zákazníka dobré udělat si přehled a požádat více firem o zpracování kalkulace. Ve finále se ale nerozhodujte jenom podle ceny z nabídky.

Trvejte na tom, aby cena byla pevně stanovená už před začátkem prací. Ptejte se i na vícepráce – před jejich případným provedením o nich musíte vědět a vždy je odsouhlasit. Pokud se objeví až na faktuře, firma nejednala férově.

Nejlevnější nabídka na papíře tak pro vás bohužel nemusí být ve finále i nejvýhodnější. Pokud si řemeslník nebo firma místo realizace neprohlédnou, snadno cenu „podstřelí“. Pak dohání rozpočet vícepracemi, mnohdy i smyšlenými.

Pokud vám na poptávku firma rovnou odpoví konkrétní nabídkou, na detaily se neptá a prostory nepotřebuje vidět, rozhodně buďte obezřetní.

Další tipy pro výběr firmy, která vám sedne

Ptejte se, zjišťujte a nenechte se odbýt. „Jaká je velikost malířského týmu? A jsou malíři zastupitelní, třeba v případě nemoci?“ Ano, i takové dotazy můžete pokládat. Důležité jsou zejména v případě, kdy potřebujete vymalovat velké prostory – celé bytové domy, kanceláře nebo komerční objekty.

Pokud totiž činnost firmy stojí jen na pár lidech, je riziko nedodržení smluveného termínu velké. To je také jedna z nevýhod spolupráce s řemeslníkem. Na podrobnější srovnání výhod a nevýhod řemeslníků i firem jsme se zaměřili v samostatném článku. Firmy, které mají početné týmy, pak výpadek několika zaměstnanců nerozhodí.

Zbytečně neplýtvejte svou dovolenou

Malíři také občas nezmiňují informace, které sami považují za samozřejmé. Například že si určitě nemusíte brát dovolenou, abyste byli během malování po ruce. Naopak – pro řemeslníky je lepší, když jsou prostory prázdné. Zakryjí si všechny podlahy i nábytek najednou, a díky tomu jim půjde práce lépe (a rychleji) od ruky.

Pokud máte otázky, ptejte se. A máte-li konkrétní představu o rozpočtu, tak ji řekněte. Hledání optimálního řešení pak bude pro druhou stranu jednodušší. Ve firmě PINTORA si zakládáme na otevřené komunikaci a s klienty jednáme na rovinu. I díky tomu se k nám vrací – spokojení jsou nejen s výsledkem, ale také s průběhem už od prvního kontaktu. Rádi vás o tom přesvědčíme.

vyplňte kontaktní formulář a získejte

Kalkulaci zdarma

Také nás můžete kontaktovat telefonicky a emailem

+420 732 845 046

info@pintora.cz

     

    Spravovat souhlas s cookies

    Tyto webové stránky používají soubory cookies s cílem vylepšení uživatelského prostředí, zobrazení přizpůsobeného obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.